W szybko zmieniającym się świecie zmienia się również codziennie branża HR.
PARETTI chcąc być cały czas na bieżąco miało świetną okazję, aby pojechać na dwudniowe wydarzenie w Warszawie – na konferencję STABILNY HR, która przeznaczona jest dla kadry zarządzającej, dyrektorów oraz specjalistów w zakresie rekrutacji, którzy codziennie mierzą się z wyzwaniem znalezienia odpowiedniej kadry do swoich organizacji.
CZEGO SIĘ DOWIEDZIELIŚMY?
Podczas konferencji omówione zostały najnowsze trendy w branży HR – jak rozwija się rynek pracy w dzisiejszych czasach i jak możemy nadążyć za tymi zmianami. Prelegentami byli przedstawiciele wiodących firm, takich jak: GOFAIR, FREE NOW for Bussines, Coca-Cola HBC, Samsung Electronics Polska oraz wielu, wielu innych. Wysłuchać można było wypowiedzi wielu liderów w branży HR i Biznesu, takich jak m.in.: Dorota Wellman, Marta Klepka, Joanna Malinowska-Parzydło, Małgorzata Ohme, Marek Kamiński, Maciej Kawecki, Beata Mosór-Szyszka.
Podczas wydarzenia poruszone zostały następujące zagadnienia:
- Budowanie kultury zaufania – jak osiągnąć przewagę konkurencyjną organizacji w czasach niepewności biznesowej;
- Technologia w służbie HR. Jakie innowacyjne rozwiązania zmieniają funkcjonowanie organizacji i pracowników?:
- Budowanie kultury organizacyjnej w rzeczywistości VUCA;
- Personal branding – silna marka osobista;
- Komunikacja kluczem do budowania silnej pozycji HR w organizacji;
- Technologiczny audyt HR: w co działy HR muszą zainwestować a na czym warto zaoszczędzić?
- Przywództwo 3.0 w czasach VUCA;
- Rewolucyjny proces rekrutacji – na co powinna przygotować się organizacja przyszłości?
- Skuteczny ENTRY i EXIT interview w organizacji. Strategie z nowym i odchodzącym pracownikiem.
CO BYŁO GŁÓWNĄ IDEĄ?
Główną ideą konferencji było podzielenie się oraz omówienie przyszłości w działach rekrutacyjnych oraz organizacjach.
Uczestnicy mogli zobaczyć jak w niedługim czasie może zmienić się chociażby sam proces rekrutacyjny – mowa o Metaversum. Według raportu Gartnera do 2026 roku 25% ludzkości będzie spędzało w Metaversum przynajmniej jedną godzinę, z czego 85% w sektorze zatrudnienia. Wszystko jest spowodowane tym, że pracownicy lub potencjalni pracownicy (według statystyk) coraz bardziej boją się rozmawiać z pracodawcą osobiście. Dlatego też powyższe rozwiązanie w tej sytuacji wydaje się być idealne. W jednej z amerykańskich firm metoda ta znalazła zastosowanie i cieszy się bardzo dużym powodzeniem.
Był to jeden z licznych przykładów informacji oraz ciekawostek, które udało się nam usłyszeć na konferencji.
Mogliśmy również posłuchać między innymi o tym jak prawidłowo budować swoją markę osobistą, jakie istnieją modele zarządzania personelem oraz jakie są plusy i minusy każdego z poszczególnych, w jaki sposób technologia może mieć swoje złe zastosowania oraz przede wszystkim o przydatnych narzędziach rekrutacyjnych, które znajdują zastosowanie w działach rekrutacyjnych.
JAKIE SĄ NASZE WRAŻENIA?
Bez wątpienia było to bardzo cenne wydarzenie z którego można było wyciągnąć wiele wskazówek, ciekawostek oraz strategii, które bez wątpienia można wdrożyć do swoich organizacji. Dlatego każdy, kto jest głodny nowinek branżowych, interesujących narzędzi oraz zakładanych planów przyszłościowych – zdecydowanie powinien wziąć udział w tym wydarzeniu!