Corporate Social Responsibility, to nic innego jak odpowiedzialność biznesu za to jaki ma wpływ na społeczeństwo i jego funkcjonowanie.
Wedle tej koncepcji, przedsiębiorstwo w trakcie budowania biznesowej strategii, w której kluczowy jest wymiar ekonomiczny, uwzględnia również:
- interesy społeczne – poprzez m.in zaangażowanie w lokalne akcje, zbiórki pieniędzy na rzecz instytucji, lub osób potrzebujących wsparcia finansowego, partnerstwo w lokalnych uczelniach, wspieranie regionalnych inicjatyw, krwiodawstwo, zajęcia edukacyjne
- ochronę środowiska – zarządzanie zużyciem zasobów naturalnych, papieru, paliwa, itp, budowanie świadomości proekologicznej
- relacje z różnymi grupami interesariuszy – dbanie o bezpieczeństwo i rozwój pracowników, przeciwdziałanie dyskryminacji, etyczne standardy współpracy z kontrahentami
CSR tłumaczony może być na wiele różnych sposobów, jednak jego istotę oddaje powyższe opracowanie (aut: Martyna Musiał, Łukasz Kubacki):
Należy rozróżnić CSR od PR i kluczowe jest tutaj słowo “strategia”.
- W przypadku PR działania firmy mogą być jednorazowe i niesystematyczne,
- Natomiast w przypadku CSR ma miejsce ‘wizja’ przedsiębiorstwa – stały plan działania, który uwzględnia wspomniane wyżej interesy społeczne.
Paretti a społeczna odpowiedzialność biznesu – od 2020 roku na stałe w naszą strategię mamy wpisane elementy CSR!
-
Odpowiedzialność wobec pracowników:
- ten element jest szczególnie istotny w naszym działaniu, gdyż jako agencja pracy musimy szczególnie dbać o przestrzeganie praw człowieka, oraz stosowanie pozytywnych praktyk z zakresu pracy – nie dopuszczać do dyskryminacji, dbać o bezpieczeństwo BHP,
- inwestujemy w rozwój pracowników, poprzez liczne szkolenia, warsztaty, wyjazdy integracyjne
- dbamy o zdrowie pracowników – wspólnie angażujemy się w akcje prozdrowotne, np poprzez udział we wspólnym bieganiu w ramach Wings For Life, czy szkoleniach ze specjalistami z zakresu zdrowego stylu życia
-
Odpowiedzialność wobec klienta
Wobec naszych klientów zawsze zachowujemy najwyższe standardy (współpraca oparta na wzajemnym poszanowaniu, lojalności, zgodna z przepisami prawa i zawartymi umowami)
-
Odpowiedzialność wobec środowiska
Od kilku miesięcy wdrażamy innowacyjne rozwiązanie – aplikację na telefon, dzięki czemu znacznie ograniczamy wykorzystanie materiałów biurowych, oraz wyjazdów, przez co przyczyniamy się do ochrony zasobów
-
Odpowiedzialność wobec ludności lokalnej
Paretti angażuje się w wiele wydarzeń i akcji mających na celu niesienie pomocy czy realny wpływ na lokalne społeczeństwo:
- zorganizowaliśmy zrzutkę pieniężną na rzecz rozbudowy Domu Matki i Dziecka w Opolu.
- aktualnie opiekujemy się fiansowo jednym ze zwierząt zamieszkujących opolskie ZOO.
- wspieraliśmy akcję “Szlachetnej Paczki”
jesteśmy również pomysłodawcą konkursu “Firma przyjazna studentom” mającym na celu nakierowanie studentów oraz absolwentów na opolskie firmy w celu uświadomienia, że w poszukiwaniu dobrej pracy nie należy opuszczać województwa opolskiego.
Spotkaliśmy się w literaturze z określeniami, że Społeczna Odpowiedzialnośc Biznesu to przede wszystkim dodatkowe koszty, które mogą wpłynąć na lepszy wizerunek przedsiębiorstwa.
W naszej opinii działania związane z CSR niosą wyłącznie pozytywne skutki i zdecydowanie służą rozwojowi przedsiębiorstwa, poprzez:
- lojalność i zadowolenie naszych klientów
- długofalowe utrzymanie najlepszych pracowników – zmotywowanych i dobrze przeszkolonych,
- dobre relacje z lokalną społecznością
- pozytywny wizerunek, który przekłada się na pozyskanie nowych kontrahentów